מחיר הצהרון: 22 חודשי מאסר וקנס של 85 אלף ש"ח

    שלמה בן יוסף No Comments on מחיר הצהרון: 22 חודשי מאסר וקנס של 85 אלף ש"ח
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    22 חודשי מאסר נגזרו בשבוע שעבר על צבי יעקב, בן 60 מגני תקווה, שהפעיל במשך תשע שנים עם רעייתו בביתם צהרון במשך שנת הלימודים וקייטנה במהלך חופשות הקיץ ולא דיווח לרשות המסים על קיומו של העסק, ובכך העלים הכנסות בגובה של כ- 3.5 מיליון ש"ח. השופטת דבורה עטר מבית משפט השלום בפתח תקווה, גזרה עליו גם מאסר על תנאי וקנס בסך בסך 85,000 ש"ח.

    בעקבות חקירה שהתנהלה במשרד חקירות מס הכנסה ירושלים, הגישה עו"ד טלי נג'רי מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) כתב אישום נגד צבי יעקב, לפיו בשש השנים הראשונות לקיומו של העסק, בשנים 2000 – 2006, לא הודיע יעקב כלל לרשות המסים על פתיחת העסק, לא הגיש דוחות וכפועל יוצא העלים את הכנסותיו. בשלוש השנים שלאחר מכן, בשנים 2007 – 2009, הוא לא דיווח על מלוא הכנסותיו אלא על כמחציתן.

    לפי כתב האישום, סך ההכנסות שלא דווחו במהלך תשע השנים עומד על 3,477,968 ₪, שהמע"מ הגלום בהכנסות אלו, שכאמור לא שולם, עומד על 506,719 ₪.

    כבוד השופטת עטר כתבה בגזר הדין: "בשיטתיות ובמשך תקופה ממושכת ביותר, העלים הנאשם כליל את דבר קיומו של העסק ואת כלל הכנסותיו. אף משדיווח בחלוף שנים רבות על העסק והחל להגיש דוחותיו, בעזות מצח ובהיעדר מורא, נמנע מלדווח דיווחי אמת והעלים, לאורך זמן, כמחצית מהכנסותיו. במעשיו הנלוזים גרם הנאשם לפגיעה חמורה בערך המוגן, לא דיווח על הכנסות בשיעור עתק של כ-3.5 מיליון ש"ח וגרע מהקופה הציבורית סכום מע"מ של כמחצית מיליון ש"ח".



    0 תגובות